Jumaat, 18 Oktober 2013

Home » Susahnya nak memiliki rumah!

Susahnya nak memiliki rumah!

Hai...!

Sejak dua menjak ni KB memang tengah mencari rumah lain memandangkan rumah sekarang diganggu dengan bunyi bunyian yang datangnya dari rumah tidak berpenghuni sebelah tu....huwaaaa...seram tahu! sebelum ni KB memang tak tahu bunyi tu datang dari benda kat sebelah tu...bunyi orang main guli...ingatkan ada guli tersesat dalam rumah tu...kene angin melantun-lantun lah dia....rupanya sebab ada 'penghuni'....

KB beraya kat rumah member yang tinggal kat blok lain. Diorang lah yang bercerita pasal hantu ni sebab cerita yang tengah tayang tv tu pun cerita hantu gak....adehh...punca ni punca..!! tak pasal-pasal seram melanda jiwa KB selama sebulan...rasa macam lebih pada sebulan jadi penakut...hehehee 

Balik dari rumah member tu terus berkepit dengan hubby masa nak balik tu....masuk rumah lagilah...gigil lutut nih...yelah orang kata perasaan je kot....tapi yang duk melantun-lantun tu lah yang buat KB seram...sabtu ahad hubby memang jarang ada kat rumah..dia keje...time tulah bunyi-bunyi tu kedengaran...KB memang akan duduk setempat je sampai hubby balik...kematu dibuatnye...huhuhu masak pun tak...basuh kain pun tak....kemas rumah pun tak...nak solat pun amik wudhu' kat sinki...huhuhu kesian jugak kat hubby..balik keje tengok makanan tak tersedia seperti biasa...dia masak lah maggi ke ape...hehehe teruk betul bini dia...=,=

KB pasang kuat-kuat la video kat youtube surah Al-Baqarah....baca Yassin pastu KB basuh muka dengan air Yassin tu...alhamdulillah lega lah sikit...bunyi-bunyi tu pun makin tak kedengaran....pulih jugak lah perasaan takut masa tu...ni pun ada takut sikit-sikit...hehehehe

Okeyyy habis part tu....orang kata benda tu tau kalau kita bercerita pasal dia...hehehe wallahua'lam...

KB duk survey-survey rumah nak pindah...tengok harga rumah sewa pun bukan main lagi...alang alang sewa baik beli kan? tulahh beli pun harga boleh tahan jugak...kalau boleh nak la rumah teres...kesian family datang kene panjat tangga tinggi...semputtt...KB yang hari-hari panjat tangga ni pun semputt...apetah lagi la mereka yang tak biasa....

Paling murah pun KB jumpa RM150K. itu rumah yang keadaan baik...tapi tak brapa berkenaan lokasi rumah tu...tempat jem, banjir...adehhh...nak cari yang dekat dengan tempat kerja pun mahal...almost RM200K lebih...mana mampu oiiii...dah la baru kerja 1 tahun lebih....huhuhu 

Ada rumah teres 2 tingkat kat Andalas harga mampu milik la...tapi sayang betul..2 bilik tidur 1 bilik air...untuk family kecil macam KB ni boleh la...nanti dah ada anak....payah la jugak...rumahnya tak besar mana pun...kalau boleh nak cari yang 3 bilik tidur 2 bilik air...senang kalau family nak datang tido..selesa sikit..hurmmm cakap kat hubby kumpul lah duit banyak-banyak dulu....heheee 


1 ulasan:

twinscraftlife berkata... [Reply to comment]

안녕하세요~hi we are twinscraflife! We sell handmade products such as phone cover, ear plug, pouch, bag, bookmarks! All are very unique and are customizable^^ 감사합니다~ please visit us at http://twinscraftlife.blogspot.com/