Ahad, 27 Mei 2012

Home » :: Aktiviti hari ini ::

:: Aktiviti hari ini ::

Assalamualaikum...

mesti semua orang dah tido kan? esok nak keje lagi...jap lagi KB pun nak tido gak lah...penat sangat...hari ini aktiviti KB pergi tengok orang sakit kat Hospital Ampang dan Hulu Langat..

kat Hospital Ampang, KB melawat 2 orang yang sakit kencing manis iaitu pengasuh adik bongsu KB masa dia kecik dulu...Koma..dan lagi sorang bapak mertua pakcik KB..potong kaki...KB pergi melawat diorang dengan Mama, Abah & adik bongsu KB...KB takut betul tengok orang masuk hospital ni...tambah-tambah macam kes tadi kan..semoga mereka dipanjangkan umur hendaknya...

pesakit seterusnya berada di Hulu Langat..kalau tidak, ada di Hospital Ampang juga..sepupu KB, xcident patah bahu dia..memandangkan dia dah balik Hulu Langat, kami pun terus mengorak langkah ke sana..(wahh skema betul..haha)..budak sekolah lagi..tingkatan 5..tahun ni SPM..bulan 3 aritu dia dah xcident...ini kali kedua...bila kami dapat berita ni..soalan pertama yang keluar dari mulut..."xcident lagi..??" sabar jelah budak sorang ni...memang semua marah la kat dia kata tak serik-serik..tambah-tambah adik pompuan dia...hehehe memang garang sikit...

sampai je rumah diaorang, tak sempat tanya pape lagi, dia cakap.."nak buat macamana...kita tak langgar orang..orang langgar kita.." hehehehe...nak tergelak KB...yela..dia dah letih kene marah...tu pun takut juga tengok dia...patah bahu...adehh masuk besi lagi...huuu...dah nak jadi kan..nak buat macamana..semoga cepat sembuh ye sepupuku..!

lepas tu...wan (nenek) kepada sepupu KB tu pengasuh KB masa kecik dulu...sian dia..kesan overdose ubat..dia jadi lupa..tapi dia kenal orang...cuma tak ingat apa yang dia dah buat...huhuhuhu...selalu KB dengar dari cerita abang, mama ngan abah KB je...arini KB tengok dan dengar sendiri apa yang dia cakap...lawakkk sangat..kesian sangat..tak tau nak cakap macamana..tapi KB ketawa je...huhuhu...macam ni perbualan Wan dengan Mama KB...

Wan   : Nah dari mano?
Mama : dari hospital..tengok tok anjang (bapak mertua pakcik KB..iaitu adik kepada Wan)
Wan   : Anjang kenapo nah?
Mama : potong kaki ngah (ngah tu panggilan tuk Wan)
Wan   : kesian yo...
**********************************************************************************
tak lama lepas tu...dia tanya lagi...


Wan   : Nah dari mano?
Mama : dari hospital..tengok tok anjang
Wan   : Anjang kenapo nah?
Mama : potong kaki ngah
Wan   : kesian lah hai....
**********************************************************************************

dia tanya lagi...


Wan   : Nah dari mano?
Mama : dari hospital ngah..tengok tok anjang
Wan   : Anjang kenapo nah?
Mama : potong kaki ngah
Wan   : kesian lah hai....

huhuhuu...KB tengok Mama...Mama tunduk sebab ketawa...KB lagi laa..dah la dengar dia tanya banyak kali...tengok Mama ketawa pulak...lagi la gelak tak ingat dunia...hahaha...adoiyai..huhu...kesian..tapi tulah..soalan dia tu buat orang tergelak je...hehe..


Tiada ulasan: